Webbureau i København – Lad være med at lyve!

"Det kan vi ikke lige finde ud af at lave" – sådan burde min kunde have hørt det, fra sit tidligere webbureau. Istedet fik min kunde følgende besked: "Nej det kan ikke lade sig gøre og de, der siger at det kan, ved ikke, hvad de snakker om..."

Ovenstående udsagn er fra en af mine nyere kunder, som henvendte sig til mig, da kunden ikke var tilfreds med samarbejdet med sit nuværende webbureau.

For små 10 måneder siden købte kunden en webshop hos et webbureau i København og betalte ca. 90.000,- for løsningen. Webshoppen virkede, designet var flot og kunden kunne nemt opdatere sin webshop. Men der manglede én ting – kunder i butikken.

Efter noget tid, henvendte kunden sig til sit daværende webbureau og forespurgte om der kunne gøres noget, så der kom flere kunder i butikken. Det kunne der ikke, mente webbureauet. Kunden opgav ikke så let og begyndte selv at gå igang med at finde informationer på internettet. Gode informationer, hvor emner som "søgemaskineoptimering af webshop" og "Google AdWords kampagner" blev berørt. Efter mange timers læsning på nettet samt dialog med andre webbureauer, henvendte kunden sig igen, til sit daværende webbureau og denne gang lød svaret: "Din webshop kan ikke blive bedre i forhold til søgemaskinerne. Dem du har adspurgt, ved ikke, hvad de snakker om".

Kunden henvendte sig til mig for at høre, hvad jeg kunne gøre bedre ved kundens webshop. Jeg måtte desværre konstatere overfor kunden, at flere af de basale ting, som man bør have styr på når man laver en webshop, der skal være synlig i søgemaskinerne, ikke var tænkt ind i kundens løsning. Der kunne gøres meget, rigtigt meget for, at kunden fik en bedre placering i søgemaskinerne.

Det er super ærgeligt at kunden har købt en webshop hos et webbureau og ikke allerede fra starten af samarbejdet er blevet informeret om vigtigheden af synlighed i søgemaskinerne. Men jeg synes, at det er endnu mere skræmmende, når webbureauet melder ud til kunden, at der ikke kan gøres mere i forhold til søgemaskinerne. Det pågælgende webbureau burde i dette tilfælde prioritere kundens ønske om bedre markedsføring i søgemaskiner og evt. henvise kunden til et andet webbureau, hvor kompetencerne fandtes, istedet for at lyve.

I min virksomhed fortæller jeg kunderne, hvad jeg er dygtig til og derved, hvad kunderne betaler mig for, men omvendt er jeg ikke bleg for at frabede mig en opgave, hvis mine kompetencer ikke rækker langt nok. Jeg tror på, at ærlighed skaber de bedste kunderelationer.

Skrevet mandag d. 13. oktober 2008 kl. 17:51 af Mads · Skriv en kommentar

Nyeste indlæg i bloggen

Vi er blevet Gazelle virksomhed
Vores webbureau er blevet Gazelle virksomhed. Webbureauet er i vækst og laver professionelt webdesign til kunder i alle størrelser

November 2010

Vi invitere til en eksklusiv workshop om søgeoptimering januar 2011
Flyt din virksomhed i toppen af søgemaskinerne med denne workshop om søgeoptimering. Lær teknikken til gode resultater med søgeoptimering

Juli 2010

TYPO3 webdesign og typo3 søgemaskineoptimering
Få typo3 webdesign af vores typo3 CMS webdesignere. Super placeringer i søgemaskinerne med et typo3 webdesign

Maj 2009

Eksklusivt foredrag om SEO/søgemaskineoptimering d. 25. juni 2009
Opnå målet om at blive nr. 1 på Google og få svaret på at bibeholde sin placering på den eftertragtede side 1 i søgeresultaterne

Marts 2009

Webudvikling, flashudvikler og CMS – Ny medarbejder i timmer
Webbureauet timmer ansætter programmør og kan nu levere endnu stærkere webløsninger

Ny grafisk identitet: Nyt logo, visitkort, folder og hjemmeside
Nyt logo, visitkort, folder og hjemmeside er blevet udarbejdet og leveret til endnu en af timmers kunder

Februar 2009

Web 2.0 webdesign – Ny hjemmeside med blog, Youtube, Flickr etc.
Web 2.0 hjemmeside og webdesign? timmer producere hjemmesider med implementering til YouTube, Google Maps, Flickr, blogs m.v.

Internet designer – Januar: Frækt internet design og nye kunder
Internet design der virker i søgemaskinerne og er frækt for øjet. Internet designer med flere års praktisk erfaring

December 2008

Webbureau siger tak for år 2008 – Åbningstider i julen
Webbureauet timmer takker af for et godt år 2008. Vi glæder os til igen at lave kreative hjemmesider allerede fra d. 2. januar 2009

Webdesignere – Vælg en webdesigner, der lever af sin forretning
Er din webdesigner disponibel, når du skal bruge ham eller kan han kun træffes på skæve tidspunkter?

November 2008

Webbureau ved Rådhuspladsen i København
Webbureau i hjertet af København, 2 minutters gang fra Rådhuspladsen

Redesign af hjemmeside "in Best Practice"
Webbureauet timmer leverer nyt webdesign til danske hjemmesider – skal din hjemmeside være den næste, der får en ansigtsløftning?

Oktober 2008

Website design – Redesign af eksisterende website
Redesign af dit website? timmer udarbejder et nyt professionelt website design til din eller sørger for bedre synlighed i søgemaskinerne

Webbureau i København – Lad være med at lyve!
Få et ærligt webbureau fra København - timmer tror på at ærlighed skaber de bedste kunderelationer

September 2008

Søgemaskineoptimering – Gør selv din hjemmeside mere synlig
Optimer selv din hjemmeside til søgemaskinerne - foredrag om søgemaskineoptimering af Mads

Jysk webdesigner har travlt i København
Webbureauet timmer i København/Kbh har stor aktivitet fra morgenstunden. Er der altid gang i København?

Kampklar nordjyde indtager Sjælland
Pressemeddelelse: Nordjysk webdesigner hiver teltpælene op og etablerer ny base i hovedstaden

August 2008

Postkort fra Hallmark – Email virus er falsk alarm
Postkort fra Hallmark, kaldes en ny og farlig virus - en virus, der slet ikke findes

Web design af websites – Når designerens design ikke overholdes
Når vi udvikler hjemmesider overholder vi altid designerens retningslinjer og detaljer for webdesignet

Webdesign af ScanNet Webshop – Grafisk design af ScanNet webshop
ScanNet Webshop er billig, gennemtestet og professionel. Få hjælp fra en webdesigner til grafisk webdesign af ScanNet webshop